مقالات

همه آنچه باید در مورد محصول «گز آردی پسته 28 درصد گز کرمانی» بدانید

گز آردی پسته 28 درصد گل ریز (سکه‌ای) گز کرمانی 1016

در مقاله پیش رو به خواص پسته موجود در گز آردی ۲۸ درصد پسته گز کرمانی و تفاوت گز آردی و گز لقمه‌ای پسته کرمانی آشنا خواهیم شد. در میان مغزها پسته یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین ‌هاست که در تهیه گز آردی ۲۸ درصد پسته گز کرمانی اصفهان به‌کار برده می‌شود و خاصیت گز پسته‌ای اصفهان را افزایش داده و فوق‌العاده برای سلامتی بدن مفید است. وجود چربی‌های سالم، پروتئین فراوان و انواع آنتی ‌اکسیدان‌ها،‌ این دانهٔ کوچک را به خوراکی مناسبی برای کاهش وزن و بهبود سلامت قلب و روده تبدیل کرده است.

پسته از حدود هفت هزار سال قبل از میلاد، از خوراکی‌های محبوب بشر بوده و امروزه نیز زینت‌بخش بسیاری از خوراکی‌ها از جمله انواع دسر، بستنی و گز کرمانی اصفهان است. این محصول با دو تنوع وزن خالص گز ۴۵۰ و ۲۵۰ گرمی به بازار عرضه‌شده که درون بستری از آرد قرار دارند.

گز آردی پسته 28 درصد گل ریز (سکه‌ای) گز کرمانی کد 1016

تفاوت گز آردی و گز لقمه پسته‌ای کرمانی

نکته جالب و برخلاف تصور بیشتر مردم، فرق بین گز آردی و گز لقمه فقط در نحوه بسته‌بندی آن‌ها است. در واقع پروسه تولید و ساخت گز آردی با گز لقمه کاملاً مشابه است. فقط در انتهای فرآیند ساخت و تولید گز و موقع شکل‌دهی به خمیر، گز به اشکال گوناگون نظیر مربع، دایره و غیره تبدیل می‌شود. در هنگام بسته‌بندی به جای استفاده از پوشش پلاستیکی به منظور حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن گز، آن را در آرد فراوان می‌غلتانند. در گز آردی کرمانی به جای بسته‌بندی لقمه‌های گز در جلد مخصوص (سلفون یا لفاف متالایز)، از آرد بدون سبوس استفاده می شود. به این صورت که ابتدا مقداری آرد در ته جعبه ریخته می‌شود و یک ردیف از لقمه‌های گز که معمولا گُل گِرد (دایره‌ای) است، چیده شده و روی آن را با آرد پوشش می دهند. سپس یک ردیف دیگر به همان ترتیب اضافه شده و مجددا با لایه‌ای از آرد پوشانده شده و بسته‌بندی می‌گردد. قرار دادن لقمه‌های گز در آرد دو خاصیت عمده دارد:

  1. از چسبیدن لقمه‌های دایره‌ای شکل گز جلوگیری می‌کند.
  2. پس از گذشت چند روز، گز آردی طعم مطبوع و دلپذیری به خود می‌گیرد.

مشخصات فیزیکی گز آردی پسته 28 درصد 450 گرمی و 250 گرمی گز کرمانی

وزن خالص گز:250 گرم450 گرم
وزن بسته‌بندی:580 گرم
ابعاد جعبه:2.5 × 20.5 × 31.5 سانتی‌متر
نوع جعبه:مقوایی
تعداد تقریبی در جعبه:15 عدد (جعبه 450 گرمی)8 عدد (جعبه 250 گرمی)
نوع بسته‌بندی:داخل آرد
نوع مغز:پسته
نوع برش:آردی گل درشت
اندازه برش:دایره به قطر 6 سانتی‌متر و ارتفاع 2 سانتی‌متر
گارانتی گز کرمانی:گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
شماره پروانه بهداشت:15/11398
شماره ملی استاندارد:637507797

خواص پسته موجود در گز آردی پسته ۲۸ درصد گز کرمانی

مغز پسته سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است که در سلامت و شادابی پوست بسیار موثر هستند. همچنین گفته می شود مغز پسته با کاهش سطح انسولین و کنترل قند خون می تواند به کاهش آکنه های پوستی کمک کند. میزان بالای ویتامین E موجود در پسته به همراه آنتی اکسیدان ها، مانع از پیری زودرس و چین و چروک پوست خواهد شد.

همچنین مغز پسته دارای اسیدهای چرب غیراشباعی است که علاوه بر جلوگیری از افزایش وزن شما در درخشان‌تر شدن پوست نیز بسیار تاثیر گذار خواهند بود. بنابراین اضافه کردن پسته به رژیم غذایی شما می‌تواند به منظم کردن سطوح انسولین برای داشتن پوستی سالم و به دور از لکه‌ های ناخوشایند کمک کند. از طرفی حضور آنتی‌اکسیدان ‌های قوی، ویتامین های A، C و E و همچنین مواد معدنی نظیر روی و اسید فولیک، یک مانع طبیعی برای جلوگیری از آکنه با حفاظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد است.

ترکیبات گز آردی پسته ۲۸ درصد گز کرمانی

گز آردی پسته ۲۸ درصد گز کرمانی درواقع ترکیبی از گلوکز، مغز پسته، شکر، سفیده تخم‌مرغ پاستوریزه، ترنجبین، گلاب، افزودنی‌های گیاهی مخصوص و آب آشامیدنی است. این شیرینی سنتی به دلیل داشتن این ترکیبات می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند و شکر باشد تا همراه چای یا قهوه‌تان آن را نوش‌جان فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *